Notice|

 Support

 Having trouble with SIREX?

Search for issues that need help.

시렉스 회원가입은 이메일과 비밀번호를 입력하고 이메일 인증을 통하여 쉽게 가입할 수 있는 방식입니다. 자세한 회원가입 방법은 아래 자료를 확인하세요.

[PC 회원가입 방법]

[모바일 회원가입 방법]



To register as a member of Sirex, please enter your e-mail address & password. After e-mail verification is completed, you will be registered as a member. For details, please see the link below.

미성년자, 만 19세 미만의 회원님들은 거래가 불가능합니다. (2019년 기준, 2000년생 중 2019년의 생일이 지난 회원님만 거래가 가능합니다.).



Minors who are under the age of 19 are not allowed to trade. (As of 2019, only members who were born in 2000 and who are past their birthday are allowed to trade.)



네, 가능합니다.

시렉스는 글로벌 거래소로 국내외 모든 사용자가 거래 가능하며, 신분증과 여권을 통해 이용할 수 있습니다. 단, 가입 허용 국가에 한해 가입이 가능하니 유의 바랍니다.



Yes, citizens of the Republic of Korea, Vietnam, and other countries can sign out and trade.

Sirex is a global currency exchange. Therefore, both domestic and overseas users can trade with their identity cards and passports. However, only citizens of countries who are allowed to join can register.



네, 가능합니다. 글로벌 KYC 정책 상 본인인증은 이메일, OTP, 여권, 신분증, 본인 사진으로 진행하며, 휴대전화 인증과 계좌 인증은 추후 도입될 예정입니다. KYC 정책 변경 소식은 공지사항을 통해 안내됩니다.




Yes, it is. By the policy of global KYC, verifying yourself can be done with e-mail, OTP, passport, identity card, and your picture. Mobile and bank account verification will be introduced later on. KYC policy change news will be informed via an announcement.

법인 회원 가입은 [이메일 문의하기]를 통해 연락바랍니다.



Regarding corporate member registration, please contact via following link [ Email to Customer Support]


거래 비밀번호 분실 또는 잊어버리신 경우 SIREX 홈페이지 우측 상단 [마이페이지] 내
하단의 계정관리 > 보안관리 > 거래 비밀번호 [찾기]를 통해 임시 비밀번호 발급이 가능합니다. 아이디 확인 후, [인증번호 발송] 를 클릭하면 등록된 이메일로 인증번호가 전송 됩니다. 전송 받은 인증번호를 입력 후 [확인] 버튼을 눌러 인증완료가 되면 등록된 이메일로 임시거래비밀번호가 전송됩니다. 발송된 임시 거래 비밀번호는 회원님의 개인정보보호를 위해 로그인 후 반드시 변경해 주시기 바랍니다.


If you lost or forgot the trading password, a temporary password issue is available via Account management > Security management > [find] trading password in [My page] tab in Sirex website’s upper right corner. After checking your ID, click [issue the verification number] and the verification number will be sent to your e-mail. Input the verification number from the e-mail and click [Confirm] to complete verification. Afterward, a temporary trading password will be sent to your e-mail. Please change the temporary password after sign-up to protect your personal information.



로그인 하단에 비밀번호 찾기를 통해 비밀번호 임시발급이 가능합니다. 임시 비밀번호는 가입하신 이메일을 입력하고 [다음] 버튼을 누른 뒤 [이메일 발송] 버튼을 누르면 받을 수 있습니다.



You can get a temporary password through the ‘find password’ tab below sign up. Please input the e-mail that you used for registration on the website. Click [Next] button and then click [Send e-mail], you can get a temporary password.



회원 탈퇴는 고객센터 페이지로 접수 부탁 드립니다.

[탈퇴 시 주의사항]
1.다음의 경우 탈퇴가 불가합니다.
- 진행중인 거래가 있을 경우
- 잔여 보유자산이 만원(10,000) 이상인 경우
- 입출금 신청 중인 암호화폐가 있는 경우
- 사용중인 유료서비스가 있는 경우
- 사용을 전부 하지 않은 유료서비스가 있는 경우
- 휴면자산 반환신청을 하지 않은 경우
2.소멸 및 서비스 불가 안내
- 탈퇴한 계정으로 암호화폐가 오입금 될 경우 회수가 불가함
- 사용중인 유,무료 서비스는 사용이 불가하고 남은 서비스가 있을 경우 자동 소멸됨
3.회원정보 삭제
- 탈퇴와 함께 거래소에 등록된 회원의 개인정보는 법에 의해 보존하는 내용 외 모두 삭제,폐기 되며 복구되지 않음
- 이용기록은 별도 보관됨


Please apply membership withdrawal to the customer service center page.


[Directions for the membership withdrawal]
1. Membership withdrawal is not available for the following situations:
- If you have a transaction on processing
- If you have more than 10,000KRW asset
- If you have cryptocurrency in deposit or withdrawal processing
- If you are using a paid service
- If you have a paid service which is not completely used.
- If you did not apply for dormant account refund
2. Sercvice is not available & Extinction
- If cryptocurrency is deposited into a withdrawn account by mistake, it is impossible to recover.
- Paid & Free service that you are using cannot be used anymore and if there is any service left, it will be extinct automatically
3. Delete member information
- In company with membership withdrawal, a member’s personal information registered to currency exchange will be all deleted and discarded except preserved information by the law. It will not be restored.
- Use history will be preserved separately.

보안인증 방식은 회원님의 개인정보 보호를 위해 운영됩니다.
보안인증은 1레벨:이메일인증, 2레벨:구글OTP 등록, 3레벨:KYC 인증, 주소 등록으로 구성되며, 보안레벨 3레벨부터 출금 서비스를 이용할 수 있습니다.


The security authentication is operated for member’s personal information protection.

Security authentication consists of level 1: e-mail authentication, level 2: Google OTP registration, level 3: KYC authentication, and address registration. Withdrawal service is available from security level 3.



보안인증 3단계는 신분증(혹은 여권)사진과 본인이 신분증(혹은 여권)을 들고 촬영한 사진이 필요합니다. 자세한 보안인증 3단계 방법은 아래 자료를 확인하세요.



For security verification level 3, identity card or passport photo & a photo of yourself holding identity card or passport is required. For details, please refer following link

[How to verify level 3]



휴대폰 분실 또는 OTP 앱이 삭제되어 로그인이 불가능한 경우, 별도의 기록해 두신 키주소가 있다면 OTP를 복구하여 이용하실 수 있습니다. 별도로 기록해두신 키주소가 없는 경우, 아래 내용을 참고하시어 cs@sirex.exchange 메일 통해 OTP 초기화/분실 문의 접수를 해주시기 바랍니다.

[OTP 인증 초기화 양식]
1. 메일 제목 : OTP 인증 초기화/분실 요청
2. 메일 내용
- 이름 :
- SIREX 가입 아이디(이메일) :
3.첨부 자료
1) 인증자료(ID 카드 또는 여권) 사진
2) 인증자료 및 셀프 사진

- 주민등록번호 뒷자리(여권의 경우 여권번호 포함)를 가려주세요.
- 주민등록번호 뒷자리를 가린 종이에 촬영 날짜를 작성해주세요.

보내주신 인증 자료는 본인확인 용도로만 사용되며, 1년간 보관 후 영구히 삭제됩니다.
cs@sirex.exchange로 메일 보내주시면 개인정보 활용에 동의하는 것으로 간주됩니다.


If you lost your phone or if your OTP application was deleted and you couldn’t sign up, you can restore your OTP in case if you recorded a key address. If you did not record a key address, please fill out the form below and apply OTP initialization/loss inquiry via cs@sirex.exchange.


[OTP verification initialization application form]
1. Title of e-mail : OTP verification initialization/loss request
2. Mail contents
- Name:
- Sirex member ID (e-mail):
3. Attached data
1) Verification data(passport or ID card image)
2) Verification data and self photo

- Please cover the last seven digits of your resident registration number
(for passport, the passport number is included).
- Write down your photographing date on the paper covering the last seven
digits of your resident registration number.

Your verification materials will be used only for the purpose of identity verification, and will be reserved in one year, and then will be permanently deleted.
sending mail to cs@sirex.exchange is deemed to consent to use personal information.

회원님들의 소중한 정보를 지키기 위해 저희 시렉스에서는 정보를 직접적으로 확인 후 승인해 드리는 작업을 하고 있습니다

또한 KYC인증을 신청해주신 분들을 순차적으로 진행해 드리기 때문에 평균 1~3일정도의 시간이 소요됩니다.






In order to protect your valuable information, Sirex confirms directly the information and then approves it.
In addition, since we process the authentication sequentially for those who apply for KYC authentication, it takes about 1 ~ 3 days on average.

시렉스 거래소의 기본 수수료는 0.2% 입니다.
이벤트, 이벤트 마켓, 거래 레벨이 적용된 경우에는 별도의 수수료가 적용될 수 있습니다.

Basic transaction fee of Sirex exchange is 0.2%.Transaction fee might be changed when there is an event, event market or certain trading level applied.

체결된 주문에 대해서는 수정 및 취소가 불가능합니다. 단, 미체결된 주문은 취소 후 다시 주문할 수 있습니다.



When an order is already executed, it is not possible to change or cancel it. However, if the order is not yet executed, you can cancel the order and then make a new order.


암호화폐의 특성상 출금 신청이 완료되면 취소할 수 없으니 반드시 출금 전 주소를 확인해주세요. 주소 오입력시 고객님의 자산을 잃을 수 있습니다. 출금신청 완료 이후의 과정은 블록체인 네트워크에서 처리되며, 시렉스에서 취소할 수 없습니다.



Due to cryptocurrency characteristics, it is impossible to cancel after the withdrawal application is completed. Therefore, please double-check the address before you make the transfer. You might lose your asset if you input the wrong address. The process after the withdrawal application is completed will be processed in the blockchain network and it cannot be canceled in Sirex.


입금된 법정화폐 또는 암호화폐는 회원님의 자산보호를 위해 첫 입금 시점으로부터 72시간 이후에 출금이 가능합니다. 보이스피싱, 해킹 등의 금융사고 예방을 위해 SIREX 정책에 의거하여 암호화폐 출금을 제한할 수 있습니다. 차단된 계정의 사유확인 및 출금차단 해지가 필요하신 경우 [이메일 문의하기]로 연락주시기 바랍니다.



Deposited legal tender or cryptocurrency can be withdrawn after 72 hours from the first deposit time. Cyrptocurrency withdrawal can be restricted by the Sirex policy to prevent a financial incident such as voice phishing or hacking. To check the reason why your account is blocked or to unblock withdrawal restriction, please contact via following link: [Email to Customer Support]


암호화폐의 입출금은 해당 암호화폐의 블록체인 네트워크 상황에 따라 입금이 지연될 수 있으니 잠시 기다려주시거나 해당 입금의 TXID, 암호화폐의 종류를 적어 [이메일 문의하기]를 이용해 주시면 담당자가 확인하고 연락드리겠습니다.



Deposit & Withdrawal of cryptocurrency can be delayed depending on the cryptocurrency’s blockchain network status. Please kindly be patient or if you write down TXID and cryptocurrency kind of the deposit via [Email to Customer Support], a person in charge will check and get back to you.


시렉스 회원가입은 이메일과 비밀번호를 입력하고 이메일 인증을 통하여 쉽게 가입할 수 있는 방식입니다. 자세한 회원가입 방법은 아래 자료를 확인하세요.

[PC 회원가입 방법]

[모바일 회원가입 방법]



To register as a member of Sirex, please enter your e-mail address & password. After e-mail verification is completed, you will be registered as a member. For details, please see the link below.

미성년자, 만 19세 미만의 회원님들은 거래가 불가능합니다. (2019년 기준, 2000년생 중 2019년의 생일이 지난 회원님만 거래가 가능합니다.).



Minors who are under the age of 19 are not allowed to trade. (As of 2019, only members who were born in 2000 and who are past their birthday are allowed to trade.)



네, 가능합니다.

시렉스는 글로벌 거래소로 국내외 모든 사용자가 거래 가능하며, 신분증과 여권을 통해 이용할 수 있습니다. 단, 가입 허용 국가에 한해 가입이 가능하니 유의 바랍니다.



Yes, citizens of the Republic of Korea, Vietnam, and other countries can sign out and trade.

Sirex is a global currency exchange. Therefore, both domestic and overseas users can trade with their identity cards and passports. However, only citizens of countries who are allowed to join can register.



네, 가능합니다. 글로벌 KYC 정책 상 본인인증은 이메일, OTP, 여권, 신분증, 본인 사진으로 진행하며, 휴대전화 인증과 계좌 인증은 추후 도입될 예정입니다. KYC 정책 변경 소식은 공지사항을 통해 안내됩니다.




Yes, it is. By the policy of global KYC, verifying yourself can be done with e-mail, OTP, passport, identity card, and your picture. Mobile and bank account verification will be introduced later on. KYC policy change news will be informed via an announcement.

법인 회원 가입은 [이메일 문의하기]를 통해 연락바랍니다.



Regarding corporate member registration, please contact via following link [ Email to Customer Support]


보안인증 방식은 회원님의 개인정보 보호를 위해 운영됩니다.
보안인증은 1레벨:이메일인증, 2레벨:구글OTP 등록, 3레벨:KYC 인증, 주소 등록으로 구성되며, 보안레벨 3레벨부터 출금 서비스를 이용할 수 있습니다.


The security authentication is operated for member’s personal information protection.

Security authentication consists of level 1: e-mail authentication, level 2: Google OTP registration, level 3: KYC authentication, and address registration. Withdrawal service is available from security level 3.



보안인증 3단계는 신분증(혹은 여권)사진과 본인이 신분증(혹은 여권)을 들고 촬영한 사진이 필요합니다. 자세한 보안인증 3단계 방법은 아래 자료를 확인하세요.



For security verification level 3, identity card or passport photo & a photo of yourself holding identity card or passport is required. For details, please refer following link

[How to verify level 3]



휴대폰 분실 또는 OTP 앱이 삭제되어 로그인이 불가능한 경우, 별도의 기록해 두신 키주소가 있다면 OTP를 복구하여 이용하실 수 있습니다. 별도로 기록해두신 키주소가 없는 경우, 아래 내용을 참고하시어 cs@sirex.exchange 메일 통해 OTP 초기화/분실 문의 접수를 해주시기 바랍니다.

[OTP 인증 초기화 양식]
1. 메일 제목 : OTP 인증 초기화/분실 요청
2. 메일 내용
- 이름 :
- SIREX 가입 아이디(이메일) :
3.첨부 자료
1) 인증자료(ID 카드 또는 여권) 사진
2) 인증자료 및 셀프 사진

- 주민등록번호 뒷자리(여권의 경우 여권번호 포함)를 가려주세요.
- 주민등록번호 뒷자리를 가린 종이에 촬영 날짜를 작성해주세요.

보내주신 인증 자료는 본인확인 용도로만 사용되며, 1년간 보관 후 영구히 삭제됩니다.
cs@sirex.exchange로 메일 보내주시면 개인정보 활용에 동의하는 것으로 간주됩니다.


If you lost your phone or if your OTP application was deleted and you couldn’t sign up, you can restore your OTP in case if you recorded a key address. If you did not record a key address, please fill out the form below and apply OTP initialization/loss inquiry via cs@sirex.exchange.


[OTP verification initialization application form]
1. Title of e-mail : OTP verification initialization/loss request
2. Mail contents
- Name:
- Sirex member ID (e-mail):
3. Attached data
1) Verification data(passport or ID card image)
2) Verification data and self photo

- Please cover the last seven digits of your resident registration number
(for passport, the passport number is included).
- Write down your photographing date on the paper covering the last seven
digits of your resident registration number.

Your verification materials will be used only for the purpose of identity verification, and will be reserved in one year, and then will be permanently deleted.
sending mail to cs@sirex.exchange is deemed to consent to use personal information.

시렉스 거래소의 기본 수수료는 0.2% 입니다.
이벤트, 이벤트 마켓, 거래 레벨이 적용된 경우에는 별도의 수수료가 적용될 수 있습니다.

Basic transaction fee of Sirex exchange is 0.2%.Transaction fee might be changed when there is an event, event market or certain trading level applied.

체결된 주문에 대해서는 수정 및 취소가 불가능합니다. 단, 미체결된 주문은 취소 후 다시 주문할 수 있습니다.



When an order is already executed, it is not possible to change or cancel it. However, if the order is not yet executed, you can cancel the order and then make a new order.


암호화폐의 특성상 출금 신청이 완료되면 취소할 수 없으니 반드시 출금 전 주소를 확인해주세요. 주소 오입력시 고객님의 자산을 잃을 수 있습니다. 출금신청 완료 이후의 과정은 블록체인 네트워크에서 처리되며, 시렉스에서 취소할 수 없습니다.



Due to cryptocurrency characteristics, it is impossible to cancel after the withdrawal application is completed. Therefore, please double-check the address before you make the transfer. You might lose your asset if you input the wrong address. The process after the withdrawal application is completed will be processed in the blockchain network and it cannot be canceled in Sirex.


입금된 법정화폐 또는 암호화폐는 회원님의 자산보호를 위해 첫 입금 시점으로부터 72시간 이후에 출금이 가능합니다. 보이스피싱, 해킹 등의 금융사고 예방을 위해 SIREX 정책에 의거하여 암호화폐 출금을 제한할 수 있습니다. 차단된 계정의 사유확인 및 출금차단 해지가 필요하신 경우 [이메일 문의하기]로 연락주시기 바랍니다.



Deposited legal tender or cryptocurrency can be withdrawn after 72 hours from the first deposit time. Cyrptocurrency withdrawal can be restricted by the Sirex policy to prevent a financial incident such as voice phishing or hacking. To check the reason why your account is blocked or to unblock withdrawal restriction, please contact via following link: [Email to Customer Support]


거래 비밀번호 분실 또는 잊어버리신 경우 SIREX 홈페이지 우측 상단 [마이페이지] 내
하단의 계정관리 > 보안관리 > 거래 비밀번호 [찾기]를 통해 임시 비밀번호 발급이 가능합니다. 아이디 확인 후, [인증번호 발송] 를 클릭하면 등록된 이메일로 인증번호가 전송 됩니다. 전송 받은 인증번호를 입력 후 [확인] 버튼을 눌러 인증완료가 되면 등록된 이메일로 임시거래비밀번호가 전송됩니다. 발송된 임시 거래 비밀번호는 회원님의 개인정보보호를 위해 로그인 후 반드시 변경해 주시기 바랍니다.


If you lost or forgot the trading password, a temporary password issue is available via Account management > Security management > [find] trading password in [My page] tab in Sirex website’s upper right corner. After checking your ID, click [issue the verification number] and the verification number will be sent to your e-mail. Input the verification number from the e-mail and click [Confirm] to complete verification. Afterward, a temporary trading password will be sent to your e-mail. Please change the temporary password after sign-up to protect your personal information.



로그인 하단에 비밀번호 찾기를 통해 비밀번호 임시발급이 가능합니다. 임시 비밀번호는 가입하신 이메일을 입력하고 [다음] 버튼을 누른 뒤 [이메일 발송] 버튼을 누르면 받을 수 있습니다.



You can get a temporary password through the ‘find password’ tab below sign up. Please input the e-mail that you used for registration on the website. Click [Next] button and then click [Send e-mail], you can get a temporary password.



암호화폐의 입출금은 해당 암호화폐의 블록체인 네트워크 상황에 따라 입금이 지연될 수 있으니 잠시 기다려주시거나 해당 입금의 TXID, 암호화폐의 종류를 적어 [이메일 문의하기]를 이용해 주시면 담당자가 확인하고 연락드리겠습니다.



Deposit & Withdrawal of cryptocurrency can be delayed depending on the cryptocurrency’s blockchain network status. Please kindly be patient or if you write down TXID and cryptocurrency kind of the deposit via [Email to Customer Support], a person in charge will check and get back to you.


회원 탈퇴는 고객센터 페이지로 접수 부탁 드립니다.

[탈퇴 시 주의사항]
1.다음의 경우 탈퇴가 불가합니다.
- 진행중인 거래가 있을 경우
- 잔여 보유자산이 만원(10,000) 이상인 경우
- 입출금 신청 중인 암호화폐가 있는 경우
- 사용중인 유료서비스가 있는 경우
- 사용을 전부 하지 않은 유료서비스가 있는 경우
- 휴면자산 반환신청을 하지 않은 경우
2.소멸 및 서비스 불가 안내
- 탈퇴한 계정으로 암호화폐가 오입금 될 경우 회수가 불가함
- 사용중인 유,무료 서비스는 사용이 불가하고 남은 서비스가 있을 경우 자동 소멸됨
3.회원정보 삭제
- 탈퇴와 함께 거래소에 등록된 회원의 개인정보는 법에 의해 보존하는 내용 외 모두 삭제,폐기 되며 복구되지 않음
- 이용기록은 별도 보관됨


Please apply membership withdrawal to the customer service center page.


[Directions for the membership withdrawal]
1. Membership withdrawal is not available for the following situations:
- If you have a transaction on processing
- If you have more than 10,000KRW asset
- If you have cryptocurrency in deposit or withdrawal processing
- If you are using a paid service
- If you have a paid service which is not completely used.
- If you did not apply for dormant account refund
2. Sercvice is not available & Extinction
- If cryptocurrency is deposited into a withdrawn account by mistake, it is impossible to recover.
- Paid & Free service that you are using cannot be used anymore and if there is any service left, it will be extinct automatically
3. Delete member information
- In company with membership withdrawal, a member’s personal information registered to currency exchange will be all deleted and discarded except preserved information by the law. It will not be restored.
- Use history will be preserved separately.

회원님들의 소중한 정보를 지키기 위해 저희 시렉스에서는 정보를 직접적으로 확인 후 승인해 드리는 작업을 하고 있습니다

또한 KYC인증을 신청해주신 분들을 순차적으로 진행해 드리기 때문에 평균 1~3일정도의 시간이 소요됩니다.






In order to protect your valuable information, Sirex confirms directly the information and then approves it.
In addition, since we process the authentication sequentially for those who apply for KYC authentication, it takes about 1 ~ 3 days on average.

 Have not solved your problem yet?

  • Please e-mail us with your inquiry.
    SIREX will respond right away.
     
  • Call center customer service is
    in preparation.
     
  • Call center customer service is
    in preparation.
     
  •  Warning!
  •  If there are a lot of inquiries, guide mail will be sent sequentially.
  •  Customer service available 09:00 ~ 19:00